mandag 18. februar 2013

Prosjekt : nytt kjøkkenbord.

Har lenge hatt lyst på et nytt kjøkkenbord og hjemme hos mamma og pappa fant jeg et gammelt bord som hadde fine dreide føtter. Det opprinnelige bordet var nok alt for lite, så da var løsningen å redesigne bordet.
Jeg har fått god hjelp av pappa til jobben.

Først sagde vi av føttene:

Deretter måtte jeg få ut restene av den gamle sargen.
Mye jobb, men dette vil vi gjøre slik at sammenføyningene skulle bli solid.

Deretter kunne vi lime inn den nye sargen.

 
Bordplata ferdig limt og lagt i press.
 
 
 
Etter en del pussearbeid senere såg den slik ut:
 

 
I dag når jeg kom tilbake til Tjelle hadde pappa virkelig lagt ned en innsats, og dette synet møtte meg:
 

Herlig!!!
Akkurat slik jeg hadde sett det for meg :)

Tusen takk snille pappaen min!!


I morgen skal jeg pusse litt mer og deretter blir det sparkling og maling.
Plana er hvitt understell og drivvedbeiset bordplate.

Flere bilder kommer senere :)

Ønsker alle en fin kveld.
 

3 kommentarer:

Lindas Lille Leilighet sa...

Å så fint!!:D Og så snill Pappa du har:) Kunne tenkt meg et bord ala sånn jeg og! Gleder meg til å se det ferdige resultatet:))

KlemKlem

Unni sa...

Takk Linda ;-)
Gler me te det bli ferdig i å.
Det bli godt å bli kvitt det billige ikeabordet og erstatte det med et bord med personlighet.
Klem.

Vibeke / Mammas Hus sa...

Så flott det blir! :) Heldige oss som har god snekkerhjelp. ;)